2016-06-09: Wycieczka regionalna 1d
Dodane przez Admin dnia 10.06.2016 11:03:00
9 czerwca 2016r. klasa ID wybrała się na wycieczkę szlakiem ważnych miejsc historycznych w naszym regionie. Zobaczyliśmy wiele ważnych zabytków nie tylko historycznych, architektonicznych, ale także podziwialiśmy piękno natury Ponidzia. W kościele w Cudzynowicach Proboszcz opowiedział nam o historii kościoła pod wezwaniem Wszystkich Świętych, podziwialiśmy drewniana architekturę, a także przypisywany Franciszkowi Smuglewiczowi obraz w ołtarzu głównym. Historię kościoła w Skalbmierzu usłyszeliśmy z ust samego proboszcza M. Fatygi, znanego w regionie ze swoich pasji literackich i historycznych. Dzięki jego uprzejmości moglibyśmy zobaczyć ukryte za stallami romańskie schody.

Zwiedzaliśmy także Działoszyce, Chroberz, zalew w Gackach, byliśmy pod Pomnikiem Partyzanckim w Kozubowie i na grodzisku w Stradowie. To była piękna wycieczka, dużo się dowiedzieliśmy o naszej małej ojczyźnie. Każdy znalazł dla siebie coś ciekawego, co zapamięta; może będzie to spleciona w pośmiertnym uścisku para kochanków - podziwiana w muzeum w Chrobrzu - przypominająca, że miłość jest silniejsza niż śmierć, a może pływające po zbiorniku w Gackach kaczki, przemykające wśród sitowia, a może wyobraźnia narysowała mu przed oczami tętniący życiem gród stradowski, a wśród krzaków tarniny, dzikich róż zobaczył wędrownych kupców i targujących się kmieci.